Uusi raikas brändi-ilmeemme rakentuu Vieserin vahvuuksille ja arvolupaukselle, sekä heijastaa yli 50-vuotiasta historiaamme.
Uudistetun brändi-ilmeen keskiössä arvolupaus
Uudistus tehtiin harkiten ja Vieserin pitkää historiaa kunnioittaen. Brändi-ilmeen uudistuksen tavoitteena oli selventää ymmärrystä Vieser-brändistä – miksi se on merkityksellinen ja miten se erottuu kilpailijoista. Vieserin visio, arvot ja lupaus heijastuvat vahvasti brändi-identiteettiin.
”Me Vieserillä olemme sitoutuneita ydinarvoihimme ja vastuullisuus näkyy kaikkialla yrityskulttuurissamme. On ensiarvoisen tärkeää, että arvomme Caring, Collaborative, Dedicated ja Pioneering heijastavat brändi-identiteettiämme. Uskomme vahvasti, että nämä arvot ohjaavat meitä kohti merkityksellistä muutosta ja entistä vastuullisempaa tulevaisuutta.” painottaa Annika Jyllilä-Vertigans, Vieserin toimitusjohtaja.
Simply smart living
Brändi-ilmeen uudistuksessa huomioitiin Vieserin visio olla Pohjoismaiden johtava fiksujen lattiakaivoratkaisujen tarjoaja. Pyrimme erottautumaan kilpailijoista ainutlaatuisella sekä edistyksellisellä toiminnallisuudella ja muotoilulla. Kehitämme ylpeydellä innovatiivisia ratkaisuja, jotka parhaimmassa tapauksessa ylittävät asiakkaidemme odotukset.
Brändi-ilmeen uudistuksessa huomioitiin Vieserin visio olla Pohjoismaiden johtava fiksujen lattiakaivoratkaisujen tarjoaja.
”Vieserin brändi-ilme ilmentää pohjoismaista lämpöä – luonnollista, maanläheistä elämäntapaa, jossa arvostetaan laatua, tasapainoa ja niin ihmisten kuin maapallon hyvinvointia”, kertoo Tiina Pekola, Vieserin markkinointi- ja viestintäjohtaja.
“Olemme innostuneen omistautuneita laadukkaisiin ja innovatiivisiin ratkaisuihin, jotka parantavat ihmisten arkea. Mottomme ”Simply smart living” heijastaa ajatustamme siitä, että älykäs muotoilu ja poikkeuksellinen ammattitaito voivat parantaa ihmisten elämää.”, Pekola jatkaa.
Vieserin brändi-ilmeen uudistuksessa apuna osaava kumppani
Vieserin brändi-ilmeen uudistus toteutettiin yhdessä strategia- ja bränditoimisto Co-foundersin kanssa. Co-foundersin brändi- ja kulttuuriprojekteista vastaavalle senioristrategi Alexandra Monsille Vieserin brändi-ilmeen uudistus oli mukaansatempaava projekti.
”Vieserin todella innovatiivisen ja menestyvän brändin ilmeen uudistaminen oli haaste, johon uppouduimme täysin. Loimme yhdessä Vieserin johdon ja tiimin kanssa bränditarinan ja visuaalisen identiteetin, jotka kunnioittavat yrityksen pohjalaisia juuria ja visioivat kestävän asumisen tulevaisuutta.”
Tutustu uudistuneeseen Vieserin brändi-ilmeeseen
Uusi ilme näkyy jo muun muassa digitaalisissa kanavissamme ja messuosastoillamme. Tutustu uuteen ilmeeseen alla olevalla videolla:
Lisätiedot
Tiina Pekola, Head of Marketing & Communication, Vieser
Lataa Vieser-logo (screen):
Lataa Vieser-logo (print):
Vieser suunnittelee ja myy korkealaatuisia lattiakaivoratkaisuja sekä ainutlaatuisia design-kansia ja kylpyhuonetuotteita. Tuotanto aloitettiin Kauhajoella vuonna 1973, ja tänä päivänä kaikki tuotanto tapahtuu edelleen Suomessa. Vieserin lattiakaivoilla on pieni, mutta ratkaiseva rooli rakennusten elinkaaren pidentämisessä. Vuodesta 1973 lähtien Pohjoismaissa on asennettu yli 7 miljoonaa Vieser-kaivoa.
Kestävä kehitys on huomioitu tuotteiden ja innovaatioiden suunnittelussa, materiaaleissa ja kierrätettävyydessä – koko arvoketjussa. Tavoitteenamme on palvella markkinoita tyylikkäillä ratkaisuilla, jotka kuuluvat moderniin kotiin ja parantavat asiakkaidemme päivittäistä elämää.